Welcome, Guest.

* Чат

Refresh History
  • Геш: ЧРД на Хасковеца!
    Май 16, 2017, 03:15:06 pm
  • Docenta: За много години колеги. Успешен и хубав сезон.
    Януари 23, 2017, 08:47:11 am
  • Геш: ЧНГ! Много здраве и повече сбирки!
    Януари 03, 2017, 04:09:13 pm
  • Геш: ЧРД Тишо! Много здраве и успехи!
    Април 11, 2016, 10:23:16 am
  • Tihomir: За много години на всички :)
    Януари 03, 2016, 09:05:26 am
  • Геш: Весела Коледа! Наздраве!
    Декември 28, 2015, 01:06:19 pm
  • Геш: Някой дали му се ходи на Божур фест в Горна Оряховица?
    Април 30, 2015, 03:42:38 pm
  • Геш: Дони, ЧРД! Много здраве , кинти и мадами! Наздраве!
    Март 04, 2015, 04:52:57 pm
  • Геш: ЧНГ на всички!
    Януари 07, 2015, 02:15:23 pm
  • Tihomir: Аз затова съм приготвил лодката
    Юли 08, 2014, 04:22:18 pm
  • Геш: Баси дъждовете, немога да си изхарча резервоара от зимата още
    Юни 25, 2014, 11:32:27 am
  • White_Angel: Ботуши кара
    Юни 04, 2014, 02:37:02 pm
  • Tihomir: Стараем се :)
    Май 28, 2014, 05:31:56 pm
  • PeterPan: айде, приятно каране  8)
    Май 28, 2014, 02:57:37 pm
  • PeterPan: малеее, много се е разрастнал сайта бе - не че съм се логвал скоро и аз...
    Май 28, 2014, 02:57:15 pm
  • Tihomir: :)
    Май 26, 2014, 11:55:14 am
  • Tihomir: Мерси много Гешче ;)
    Април 11, 2014, 09:56:47 am
  • Геш: ЧРД на Тишо! Много здраве и да те слушат жените в къщи :) Наздраве!
    Април 11, 2014, 09:32:12 am
  • Tihomir: Миро, да вземем да си купим по един скейт :)
    Януари 21, 2014, 09:40:05 am
  • Tzero: за зимните гуми- незнам,борда ми ръждяса...мъка
    Януари 20, 2014, 09:50:51 pm

Автор Тема: Приятел с името Drag - Yamaha XVS 650 Drag Star  (Прочетена 20706 пъти)

Неактивен Tihomir

  • Administrator
  • Мотоциклетист
  • *****
  • Публикации: 71
    • Профил
Приятел с името Drag - Yamaha XVS 650 Drag Star
« -: Август 31, 2009, 12:57:35 pm »
  • Publish
  • Приятел с името Drag
    /Ким Сорокопуд/

    www.motor.ru

    Малко от световните мотоциклетни производители могат да игнорират модата на круизърите. Дори и по-малките фирми се стремят да имат в своето портфолио тези хромирани  “коне”. Първенството в съревнованието за най-стилна машина вече отдавна се удържа от японската фирма Yamaha със своя утвърден бестселър XVS 650 Drag Star, който е влязъл в сериино производство през 1996 година.



    Как ли не ги наричат- круизъри, чопъри, къстъми. Тези машини се отличават с максимално комфортно сядане, изнесени напред степенки, ниско разположена седалка, капковиден резервоар и изобилие от блестящи детайли.
    Предназначението на този стил- спокойно предвижване на големи дистанции, с минимална смяна на скоростите.За мнозинството-те са едни и същи. Вината за това, е стиловото смесване което допускат производителите. Оттук, разбира се и объркването в названията. Само големите компании се стремят да спазват и следват каноните.

    В Yamaha XVS 650 Drag Star породата е веднага разпознаваема. Масивният силует , широкопрофилната гума с неголям диаметър, масивната предна вилка, дълбоките калници... Тук всичко до последното винтче е подчинено на стила “Cruiser”(кръстосвач) –американските мотоциклети от 50-те години.



    Наситеният цвят, прецизното изпълнение, масивният V-образен силует на въздушното охлаждане, откритият за погледа изящен кардан, колелата със спици, дългите тръби на заглушителите, кожената тапицерия -никого не оставят равнодушен. Целият този набор, поклонниците на Харлей-Дейвидсън наричат”подражание на Легендата”. Кой ли би спорил! Но малко ще спорят и с другите:такова “копие” по всички технически параметри превъзхожда своя оригинал!

    Какво удоволствие се крие зад кормилото на този разкошен мотоциклет?Окачването и седлото приятно поемат масата на тялото, кожата изскърцва—класа! Мисълта за кик-стартер дори не ти минава-при такъв обем на цилиндрите и такава степен на сгъстяване едва ли нормален човек би превъртял коляновия вал за стартиране. Натиснатият бутон на електростартера предизвиква припукване в пространството. Енергично ревящ, двигателя преминава на свободен ход, издавайки приятни за слуха, плътни звуци “туп-туп-туп”, толкова характерни за “големите”. Завъртам ръчката на газта- Drag Star отвръща със солиден рев.

    V-образният вибрира чувствително , но ненатрапчиво. Впечатлението е такова, че има в сърцето си не 650 , а цели 800 кубика. Характерната стойка изисква изграждане на навик: при първия старт стъпалата ви могат и да не намерят изнесените далеко напред степенки(J чак пък).
    Въпреки утвърденото мнение за круизърите – като за мотоциклети за истински мъже и при цялата своя  “масивна” външност Ямахата е наистина послушна. Лостовете и педалите работят изключително меко.
    При движение , почти 300 кг. обща маса условно престава  да съществува.
    “Пилиш” по пътя като в голяма лимузина. Налага се завиване, рязко ускорение, или да минеш на слалом между колите—за това дори и не мислиш. Комфортът, знаете ли, засища...

    И така иска ни се да узнаем характера на Drag Star по- добре. За целта се опитвам да го изведа от инертното състояние –рязко накланям машината във виража и на излизане добавям газ.
    Усещането е безподобно.
    Круизерът е мек и послушен в управлението, “вежливо “ реагира на действията на водача: влиза в завоя като по релси. Ниският център на тежестта и добрите гуми позволяват да се наклоните до изстъргването на степенките в асфалта. При солидна база Drag Star притежава неголям радиус на завиване, което положително го отличава от повечето круизъри. Ямаха обезпечават подобаваща за такъв клас машини темп на движение, при това тук и с напълно достатъчен въртящ момент и мощност в ниските обороти.



    А как се държи мотоциклета на неравен път? Признавам , впечатленията са нееднозначни. Мекото окачване коректно улавя дупките и неравностите, но при спиране и форсиране в препятствие се усеща някаква твърдост. Задният моно амортесиьор изкусно е скрит в “недрата”на Drag Star-а, обезпечавайки ход на колелото от 86 мм, е твърд и добре работещ. А за предните телескопи така не може да се каже: имайки работен ход от 105 мм, те ”потъват” дори при плавно спиране на светофара, а рязкото спиране предизвиква неизменно “клатене”. Впрочем този “недостатък” може да се отстрани чрез подмяната на маслото в коловете(дали?). Някои фенове(J) считат това по-скоро за достойнство, специфично за стила “круизър”.
    Двигателят с неговите 40 “кончета” има приличен характер. Веднага , още в ниските обороти той подхваща мотоциклета с пряма- някак си драгстърска сила. Но това продължава до към 100км/ч. Нататък ускорението е по-умерено – казва си думата скромната , по мерките на круизърите , кубатура. Двигателят притежава изключително гъвкави характеристики, дори е неразбираемо защо има многостепенна скоростна кутия.Наличието на пета скорост е дълг към традицията. Възможно е веднага след старта да вкарате, например трета и бавно да се придвижвате в транспортния поток, при това остава достатъчно запас от тяга, за да направите престрояване.Само връщате газта и мащшината намалява, спирайки с двигателя.
    За любителите на скоростта ще кажа, че максималната скорост на този круизър-реално е 150 км/ч , при което хромираният скоростомер на резервоара показва 175 км/ч и доволно бързо “лапа” бензина-разхода нараства до 9л/100км.

    Обикновено , собственикът на такъв красавец не е с пистаркаджийски похвати на каране и така неговите коне така и никой няма да разбере. Ездата на круизъра трябва да бъде подчертано плавна и ненатрапчива. Впрочем, ако някой се усъмни в неговитединамични качества –завъртете ръчката на газта...и съмняващите се ще останат далеч назад.Оптималният режим за Drag Star-а е дългия път и скорост около стоте.При това разхода е около 7л/100км. По бързото каране  не е интересно толкова-започваш да се бориш с  вятъра, снижава се усещането за комфорт, а без него  какъв кеф? Да , и динамиката, както вече се каза , става някак вяла...



    Широката задна гума 170/80-15 малко затормозява управляемостта на мотоциклета, но затова пък добре съответстват характеристиките на предната (298мм) дискова и задната (200мм)барабанна спирачки.
    Спирачките на XVS 650 Drag Star са великолепни.Работят меко, позволявайки точно да се дозира усилието- и при това много ефективно , без големи усилия на лоста и педала. Въобще, дори преднамереното търсене на недостатъци не дава резултати-няма за какво да се хванете-всичко е измислено и отчетено.Понякога включването на неутрална може да разклати впечатлението от машината.
    От момента си на представяне през 1996 година XVS 650 Drag Starсе ползва със завидна популярност. Къде е тайната? Преди всичко, кубатурата на мотоциклета Ви позволява да се чувствате прекрасно зад волана(както начинаещите , така и не дотам) По тежката и мощна модификация с 1100 кубиковия двигател вече изисква наличието на определени навици за управление. Да, и парите които ще Ви се наложи да платите за него са доста повече .При това външно-тези машини са като близнаци.
    « Последна редакция: Август 31, 2009, 01:04:16 pm от Tihomir »

    Неактивен Tzero

    • Чопърист
    • ****
    • Публикации: 315
      • Профил
    Re:Приятел с името Drag - Yamaha XVS 650 Drag Star
    « Отговор #1 -: Август 31, 2009, 01:35:38 pm »
  • Publish
  • Модел: Yamaha XVS 650 Drag Star
    Производител: Yamaha Motor Co.
    Година : от 1996
    ---------------------------------
    Двигател

    Тип: 2-цилиндров, V-образен
            4-тактов , с въздушно охлаждане
    Работен обем (см.куб.):  649
    Диаметър на цилиндъра/ход: 81x63
    Мощност (к.с.): 40(6500 об./мин.)
    Въртящ момент(Нм):50,9 (3000 об./мин.)
    -----------------------------------
    Трансмисия

    Скоростна кутия:5 степенна
    Задно предаване: карданно
    -----------------------------------

    Габарити

    Дължина(мм):2340
    База(мм):1610
    Височина на седалката(мм):695
    Тегло(кг):214
    --------------------------------------
    Динамични характеристики

    Максимална скорост(км/ч):  150
    Ускорение до 100км/ч(сек):    7.3
    ---------------------------------------
    Икономичност

    Разход на гориво(л/100км): 5-7
    ---------------------------------------
    « Последна редакция: Август 31, 2009, 01:37:35 pm от Tzero »
    ISRA #30526

     


    Facebook Comments